Let's run this race ... - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu Let's run this race ... - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu

Let's run this race ...

Door: Margriet Hordijk

Blijf op de hoogte en volg Margriet

18 Januari 2016 | Verenigde Staten, Redding

Hello amazing people..
Hier ben ik weer... nu in het jaar 2016! Ik wil jullie allemaal nogmaals een gezegend en goed nieuw jaar toewensen. May 2016 be your best year yet. I believe and have faith that it is going to be my best year yet. Sinds mijn vorige blog is er weer veel gebeurd waar ik jullie graag deelgenoot van maak. Let's begin..

Eind december mocht ik de lang verwachte christmas break verwelkomen, meer dan twee weken kerstvakantie. Oh wat was ik hier aan toe! En wat heb ik er van genoten. Luieren, meerdere bioscoop bezoekjes (het is hier veel goedkoper dan in NL), uitjes in de prachtige omgeving met vrienden en nog veel meer. Kerstavond heb ik gevierd met een grote groep Nederlanders in Redding. Wat een fantastiche avond was dat, een prachtig gedekte tafel, heerlijk eten en een lieve groep mensen met wie ik deze tijd in Redding mag doorbrengen. Mijn allereerste kerstdag heb ik met mijn twee huisgenootjes een bezoek gebracht aan Sacramento (de hoofdstad van California). Dit was een groot avontuur, zoals wij Nederlanders zouden zeggen was er 'geen kip op straat' in Sacramento behalve zwervers en toeristen en bijna alles was gesloten. Maar we hebben per voet nog best wat van Sacramento kunnen bekijken. Een prachtige stad! En ons kerst maaltijd.. nu heel lang zoeken vonden we een heel leuk restaurantje waar we aan de bar nog konden eten. Een kerst maaltijd aan een bar in Sacramento California.. wat wil een mens nog meer. Nee even serieus ik heb er echt van genoten, het was totaal anders dan 'normaal' en niet traditioneel maar dat was helemaal okay. Ik heb de dag doorgebracht met mijn twee huisgenoten die na bijna vier maanden aanvoelen als familie dus uiteindelijk heb ik de dag toch nog met mijn twee zussen (in de Heer) doorgebracht.

En.. op dinsdag 29 december mocht ik mijn echte zus Rosalinde in Amerika verwelkomen.. Zij is tien dagen bij mij in Redding verbleven. En wat heb ik ervan genoten! Ik heb het heel bijzonder gevonden dat ze helemaal vanuit Nederland naar mij toekwam. Zoals sommige van jullie misschien wel gezien hebben op de foto's op Facebook hebben we een hele toffe tijd gehad samen. De eerste paar dagen zijn we heel actief geweest, naar de film, uitjes in de omgeving, naar de mall, samen koken, samen lunchen/ontbijten en nog veel meer. Maar een hoogtepunt was een nieuwjaars- feestje waar we met oud en nieuw naar toe zijn geweest. Haha..het bleek een Salsa dans feestje te zijn. Ik heb mijn benen er bijna afgedanst die avond en ook nog wat Salsa dansen geleerd, het was ontzettend leuk! We hebben afgeteld met zijn allen, terwijl we op televisie zagen dat in New-York 'the ball dropped', daarna hebben we gebeden en we zijn het jaar ultiem begonnen met aanbidding. Oh how I love to be at Bethel. Maar op 4 januari was het alweer tijd om naar school te gaan. Roos is de eerste week met mij mee naar school geweest. Het was zo tof om haar mijn 'wereld' te laten zien. Ik vond het heerlijk om weer naar school te gaan, ik had het gemist! Roos is 8 januari weer terug gevlogen naar Nederland. Maar een avond eerder was voor mij al weer een nieuw avontuur begonnen. Ik heb donderdag avond tot zondag avond een single life workshop gevolgd. Dit was een workshop voor singles georganiseerd door een organisatie Nothing Hidden. Deze workshop beleef je met een smallgroup, er wordt vanaf het podium onderwijs gegeven over onderwerpen zoals schaamte, how do you do relationships well, seksualiteit en nog veel meer. Ik had het voorrecht om mijn smallgroup met een andere jongen uit Zweden te leiden. Het waren 4 mega intensieve maar levens-veranderende dagen. Teveel om nu over uit te wijden maar ben je nieuwschierig en wil je meer weten over wat de Heer in mijn leven heeft gedaan stuur gerust een berichtje! Ik vertel er graag meer over.

Het is alweer 17 januari, de tijd vliegt. Ik dacht er laatst over na en keek in mijn school agenda en besefte mij toen dat de tijd echt heel snel gaat. Mijn vliegtuig land 17 mei alweer in Nederland. Ik heb mij voorgenomen om van elke dag en elk moment te genieten. Ik wil alles grijpen wat de Heer nog voor mij heeft in deze maanden. Op school zijn we in gebed en in onze Revival group veel bezig met Azuza Now, het evenement in LA wat April plaats vind. En wat gelijk ook onze mission trip is. Zouden jullie willen mee bidden voor dit evenement? Dat LA op zijn kop gezet wordt voor Jesus, dat vele vele vele mensen Hem mogen ontmoeten en accepteren als Redder van hun leven. En bovenal dat Revival uitbreekt in LA en...in de wereld. God is at work in our world.

In de afgelopen merk ik dat de Heer mij bepaalt bij een beeld wat Hij mij een tijdje terug gaf. In dit beeld zag ik mijzelf een race rennen, ik stond in vol stadium ik stond in de startblokken klaar om de race van mijn leven te rennen. Ik was er klaar voor. In Hebreeën 12 staat:

Therefore we also since we are surrounded by so great a cloud of witnesses, let us lay aside every weight, and the sin that so easily ensnares us, and let us run with endurance the race that is set before us.

Dit is mijn verlangen om de race te rennen die voor mij ligt. Maar daar heb ik jullie hulp bij nodig. Zouden jullie voor mij willen bidden? Bidden dat ik de race kan rennen, bidden dat ik al in mij proces mijn oog gericht houd op Jesus mijn voltooier en voleinder van het geloof. En zouden jullie willen bidden dat ik zicht krijg op de plannen die de Heer voor mij heeft? Jullie gebeden zijn zo belangrijk en betekenen heel veel voor mij. Mocht je meer willen weten over hoe het met mij gaat, mail, app of Facebook gerust. Ik vertel heel graag meer. Dit was het alweer voor deze keer, tot de volgende keer..(ach wat een gerijm :)

Een hele dikke knuffel en heel veel liefde en liefs vanuit Redding,
Margriet



  • 19 Januari 2016 - 10:26

    Mama:

    Lieve Margriet,

    Wat maak je veel mee. Fantastisch om dit van zo dicht mee te maken wat God voor je doet. We bidden voor je en leven en rennen met je mee. We zien uit om je straks weer in de armen te sluiten.

    Warme liefhebbende groet van,
    mama

  • 19 Januari 2016 - 16:13

    Jannie Griffioen:

    Ha lieve Margriet.
    Yes, ik krijg via de mail nu jouw bericht door. Een genoegen om je verslag te lezen en je honger en dorst naar meer van God te zien. Heel dankbaar voor en wat mooi. Ik zal voor je bidden. Af en toe zou ik wel even bij je om het hoekje willen kijken. Je maakt zo ontzettend veel mee. Gistermiddag was je moeder hier. Heel gezellig. Jammer dat we afgeleid werden doordat, na vervanging van de energiemeters, onze verwarming het niet deed. Is gelukkig nu weer goed. Want het vriest hier eindelijk. We hebben gezellig gekletst ook over hoe het is en was om moeder van een tweeling te zijn. We hadden veel overeenkomsten. Leuk om dat te delen met elkaar. In februari komen je ouders bij je hè? Helemaal tof!

    Heel veel zegen gewenst bij alles meid.
    Heel veel liefs en tot schrijfs,
    Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo! Ik ben Margriet Hordijk, ik ben 24 jaar en ik woon nu nog in Harderwijk (Gld). Ik ben afgestudeerd Maatschappelijk Werkster aan de Christelijke Hogeschool Ede.

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 3894

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 16 Mei 2016

American Adventures

Landen bezocht: