Mercy triumphs over Judgement - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu Mercy triumphs over Judgement - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu

Mercy triumphs over Judgement

Door: Margriet Hordijk

Blijf op de hoogte en volg Margriet

09 December 2015 | Verenigde Staten, Redding

'Hello from the other side'
Hello - Adele

Hallo fantastisch geliefde mensen,
It's me, na undercover te zijn geweest voor ruim anderhalve maand toch weer een nieuw blog bericht vanuit het regenachtige Redding. Regen in Redding?? Ja regen in Redding, het is hier ook herfst geworden. De bomen zijn prachtig en het regent (!). Een enorme Zegen voor Californië, regen is echt nodig dus ik ben dankbaar voor elke druppel die valt. En als het regent wordt ik telkens weer herinnert aan het prachtige maar toch regenachtige Nederland. Een troost voor mijn hart. Sinds mijn laatste blog is er weer veel gebeurt in mijn leven, daar vertel ik jullie graag over.

Een aantal weken geleden heb ik mijn eerste thanksgiving gevierd in Amerika. Hier had ik al lang naar uit gezien, ook nog ik nog in Nederland woonde dacht ik hier altijd al over na. 'Hoe zou dat nou zijn, thanksgiving vieren'? Ik kan jullie nu vertellen dat het ontzettend leuk en mooi is. Omdat thanksgiving midden in de week viel, hadden we een thanksgiving break een aantal dagen vrij van school. Een heerlijke onderbreking van een druk schema. De dag voor thanksgiving hebben Liselotte (mijn Nederlandse huisgenootje) echte Nederlandse appeltaarten gebakken (Recept van de AH) als toetje voor de volgende dag. Yep, hier in Amerika eten ze taart als toetje, geen slechte gewoonte moet ik bekennen. De appeltaarten waren fantastisch gelukt. En wat hebben ze ervan genoten! Iedereen die ervan at zei dat dit de beste appeltaarten waren die ze ooit hadden gegeten. Yeah! Donderdag de 26e was het thanksgiving, wij hebben het gevierd met het gezin waarbij we dit jaar wonen. Zij hadden nog een extra gast uitgenodigd, een vrouw die vorig jaar bij hen gewoond had. Het was al met al een volle tafel maar ontzettend gezellig. Het eten was heerlijk! Na het eten mocht iedereen vertellen waar ze dankbaar voor waren dit jaar. Dit was mooi om te horen, er is zoveel om dankbaar voor te zijn. Het is goed om daar stil bij te staan en het ook echt te spreken. We are so blessed!

De dag na thanksgiving ben ik op avontuur geweest met de family woods (het gezin waarbij ik woon). Dit was fantastisch! Hier was ik echt aan toe. Ik begin steeds meer te houden van avontuur. We zijn eerst naar Burney falls geweest, prachtige watervallen waar je helemaal omheen kunt lopen. Daarna zijn we de bergen ingereden om jawel onze eigen kerstboom om te hakken! Voor $10 kun je een permit kopen waarmee je, je eigen kerstboom kunt omhakken. Toen ik hoorde dat we dit gingen doen wilde ik natuurlijk mee. Het was a one of a life time experience. Maar waar ik nog het meest van genoot en wat mij het meest verraste was..SNEEUW! In de bergen lag bakken vol sneeuw! Echt ongelofelijk! Dit had ik absoluut niet verwacht. A divine suprise. Ik kon zelfs snow angels maken zoveel sneeuw lag er. I enjoyed it so much! En we hebben een prachtige kerstboom omgehakt, die nu trots in de gezamenlijke woonkamer pronkt.

Naast deze culture en avontuurlijke uitspattingen heb ik ook nog een Bijbelschool leven wat gewoon doorgaat. Aankomende dinsdag is onze Bijbelschool al 3 maanden bezig. Ongelofelijk hoe snel het gaat. Ik geniet er nog steeds enorm van. Bijna elke dag schiet het wel door mijn hoofd: 'I am in the best school in the world'. Ik geniet van het onderwijs, de aanbidding en de fantastische mensen die ik leer kennen. Maar ik wil ook eerlijk zeggen dat het na drie maanden ook lang niet altijd makkelijk is. Het is vermoeiend om elke dag zoveel vaak nieuwe informatie binnen te krijgen en het huiswerk is veel. Daarnaast brengt de Heer veel dingen omhoog die lang niet altijd leuk of makkelijk zijn om naar te kijken. Maar de Heer is zo liefdevol en genadig, hij heeft zoveel genade voor het proces en Hij is zo geduldig en daar ben ik zo ontzettend dankbaar voor.

Om jullie wat meer mee te nemen in wat de Heer in mijn leven doet wil ik daar kort wat over vertellen. Een van van de dingen waar ik door heen wandel met de Heer is ik steeds meer besef wie ik ben in Hem. Ik ben Zijn dochter, ik ben een prinses, ik ben prachtig geschapen, Ik heb de wereld zoveel te bieden, ik ben gemaakt om door Hem te worden liefgehad en om lief te hebben, I have a voice that deserves to be heard en ik heb zoveel autoriteit gekregen. Ik leer om mijzelf lief te hebben. Ik had vandaag een class 'Loving yourself well' waarin het gaat om jezelf te leren lief te hebben en goed voor jezelf te zorgen. Aan het einde van de class werd je voor een spiegel gezet. Je moest in de spiegel blijven kijken en leugens of vloeken die je over jezelf hebt uitgesproken belijden. Er stonden twee mensen naast je die waarheid over je uitspraken. Dit was zo enorm krachtig! Ik werd er bij bepaald hoe stom dingen klinken als je ze hardop uitspreekt. Maar ook hoe krachtig de waarheid is. The truth will set you free. Iets anders dat de Heer in mijn leven en hart doet is dat hij mij onderdompeld in Zijn liefde. It's overweming to be honest but so so good. He is a good good Father.

Als laatste wil ik jullie bedanken. Dat je mijn blog leest, aan mij denkt, voor mij bid en berichtjes stuurt. Ik waardeer het allemaal enorm.
Ik hou van jullie!

MUCH MUCH LOVE
Margriet



  • 09 December 2015 - 06:30

    Dieuwke:

    Goed verhaal! Liefs uit Redding :)

  • 09 December 2015 - 15:24

    Pieter:

    Mooi om te lezen. Veel zegen daar Margriet, je bent een topper!

  • 10 December 2015 - 14:16

    Jannie Griffioen:

    Ha Margriet, Fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat. Wel jammer dat je de feestdagen thuis mist zoals Sinterklaas en zo? Mooie ervaring van Thanksgiving. We staan veel te weinig stil bij waar we voor kunnen danken. Er is vaak veel vanzelfsprekend voor ons hè? En ik merk ook als er veel dankbaarheid in je hart is, je relatie met God
    zich verdiept. Wat bijzonder dat ze zelf een Kerstboom mogen omhakken en je beschrijving van de natuur en al die sneeuw. Dan zou ik eigenlijk wel even bij je om een hoekje willen kijken. Even mee in de koffer, hahahaha. Als je terugkomt trouwt Liesbeth al snel hè? Tjonge wat gebeurt er veel bij jullie. De opleiding die je doet lijkt me best pittig. Als ik een uur Bijbelstudie doe kan ik bijna niks meer opslaan. Dat krijg je als je zo oud als ik bent, hihi. Meid heel veel zegen en geniet van alle indrukken, ook rond Kerst. Lieve groet,
    Jannie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo! Ik ben Margriet Hordijk, ik ben 24 jaar en ik woon nu nog in Harderwijk (Gld). Ik ben afgestudeerd Maatschappelijk Werkster aan de Christelijke Hogeschool Ede.

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 3893

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 16 Mei 2016

American Adventures

Landen bezocht: