Better than I expected and MORE (Lord)! - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu Better than I expected and MORE (Lord)! - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu

Better than I expected and MORE (Lord)!

Door: Margriet Hordijk

Blijf op de hoogte en volg Margriet

04 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Redding

En daar zit ik dan.. in mijn huisje in Redding California, mijn allereerste (!!) blog in Amerika te schrijven. Met een vest aan omdat het GELUKKIG al wat minder warm wordt s'avonds in Redding. En dat is heel fijn nadat het maanden steeds zo rond de 40 graden was overdag. Gisteren heeft het zelfs geregend (!!), dat is best bijzonder voor deze tijd van het jaar. De regendruppels maakten mij gelukkig en toch wel een beetje verlangen naar huis. Ik ben nu al ruim 4 weken in Amerika, maar het voelt toch al veel langer. Ik heb al veel beleeft en God heeft al VEEL gedaan in mijn leven. Genoeg om over te schrijven.. dus bereid je maar voor :)

Toen ik aankwam in Redding had ik zoals vele van jullie al weten nog geen vaste woonplek gevonden. Dit vond ik lastig, maar gelukkig konden ik en Liselotte (een Nederlands meisje) de eerste paar dagen bij Dieuwke logeren. Een Nederlandse vrouw die een jaar in Redding en al vijftien jaar in Amerika woont. We zijn vijf dagen bij haar verbleven, dit was echt heel fijn. We konden settelen, bijkomen van onze jetlag en rustig wennen aan het leven in Redding. Na vijf dagen hebben we via een Nederlandse contact persoon in Redding een eigen huisje gevonden! Prijs de Heer want Hij is GOED! Gelukkig zijn zij die op Hem wachten. Dit heb ik echt ervaren in het proces van een huisje zoeken in Redding. Het was lang wachten maar uiteindelijk hebben we de perfecte plek gevonden. We wonen bij een gezin, zij hebben naast hun huis een appartment gebouwd, met een eigen keuken, badkamer en een grote slaapkamer + woonkamer gedeelte. Er is nog een andere slaapkamer waar een 2e jaars student woont. Zij heet Jan en ze is 47, ik kan ontzettend goed met haar opschieten! Het gezin waarbij we wonen is FANTASTISCH! Ze hebben twee kinderen, een meisje van 7 en een jongen van 10, schatten van kinderen. Ik kan heel goed met hen opschieten. We hebben regelmatig een filmavondje met elkaar of we eten samen. Dit is heel gezellig, we zijn deel van hun gezin en community met elkaar, dit is bijzonder om te ervaren.

Een aantal weken geleden is mijn school begonnen, hier zag ik al maanden naar uit (!). Als ik terug kijk op de afgelopen weken school kan ik zeggen dat het, het geld en de reis totaal waard is geweest. Dat kan ik nu al zeggen! Ik kan het bijna niet onder woorden brengen, maar ik ga het proberen. Ik zal eerst even uitleggen hoe een week er voor mij uitziet. Ik heb van maandag tot donderdag school. Mijn schooldag begint om 12:00, ik hoor jullie al denken WAT..12:00 pas dan kun je dus elke dag heerlijk uitslapen!? Uhm.. nou NEE.. ik sta bijna elke dag gewoon om 08:00 op. Ik maak s'ochtends meestal huiswerk of ik doe wat klusjes. Op woensdag ga ik al eerder naar school want dan heb ik Revival group. Mijn Revival group is een groep van 67 mensen met wie ik optrek dit jaar, zij zijn mijn familie en mijn community. Misschien denk je.. 67 mensen? Wat VEEL..hoe kun je daar family, community en initimiteit mee ervaren? Nou ik kan je vertellen dat dit echt KAN. Ik ken ze pas een paar weken maar van een aantal mensen begin ik al echt te houden! Ik zie iedereen als familie voor het aankomende jaar en er zijn een aantal mensen met wie ik het goed kan vinden en met wie ik vriendschap kan opbouwen. Daar zie ik naar uit! Hiernaast zullen er ook mannelijke en vrouwelijke small groups worden gevormd van 5. Dit is in een kleinere setting en daar deel je ook veel mee. Maar goed..terug naar mijn schooldag, het begint dus om 12:00. We beginnen met een half uur aanbidding en voorbede, dit wordt elke dag door een andere Revival group Pastor geleid. Dit is alijd heel goed en krachtig. Daarna heb ik verschillende lessen en we hebben ALTIJD een blok aanbidding van 45 min of een uur. Dit is altijd super bijzonder! Het voelt vaak alsof de Hemel de aarde raakt, Gods Geest is zo tastbaar aanwezig. Dit zijn vaak de tijden waarin God tot mij spreekt, ik heb in de afgelopen weken al meerder malen in aanbidding een beeld of visioen mogen ontvangen. Onuitsprekelijk bijzonder! Als je daar meer over wilt weten mag je mij altijd appen, of een berichtje sturen op Facebook ik vertel er graag meer over. Ik heb het grote voorrecht om bijna elke dag les te hebben van Kris Valleton en Bill Johnson. Ik besef me dat dit een voorrecht is en ik geniet er dan ook elke dag van. Als Kris of Bill spreekt leer ik ZO VEEL, het is echt ongelofelijk hoeveel Goddelijke wijsheid deze mannen hebben ontvangen. We maken hier wel eens een grapje dat als Bill of Kris 1 ding gezegd heeft ze wel kunnen stoppen, die ene opmerking kunnen wij wel een jaar over nadenken..Haha! :)

Afgelopen week ben ik met mijn RG (Revival group) op retreat geweest naar een Jeugd met een Opdracht basis in Chico (een stad ongeveer 1.5 rijden van Redding) Dit retreat was bedoeld om elkaar beter te leren kennen. We waren met een aantal RG in Chico en er waren ook 2e jaars aanwezig. Toen we aankwamen werd er op verschillende manieren over ons geprofeteerd door 2e jaars. Bijvoorbeeld door kunst, zang en handmassages (!!). SO GOOD!

Ik moet ook zeggen het leven in Amerika mij HEEL GOED bevalt. Ik ervaar echt dat dit de plek is waar ik mag zijn voor dit seizoen. Ik ervaar veel rust en het voelt goed en normaal om in Amerika te wonen. Ik sta er soms zo bij stil, maar een aantal dagen geleden ben ik samen met de familie waar ik bij woon wezen ontbijten in een typisch Amerikaans restaurant. Toen dacht ik wel ' Oh Man.. ik woon gewoon in Amerika'. How AWEOME is that!

Lieve allemaal..ik kan jullie nog veel meer vertellen maar ik ga het hier bij laten. Mijn volgende blog volgt snel, ik laat er niet meer zoveel tijd over heen gaan. Naast mijn blog vindt ik het heel leuk om in contact te blijven met jullie. Mocht je naar aanleiding van mijn blog vragen hebben of wil je gewoon even gezellig kletsen of skypen (!). App, mail of stuur een berichtje via Facebook. Dit soort dingen doen mij heel goed! Of als je bijvoorbeeld pepernoten op wil sturen *HINT HINT* en je wil mijn adres weten stuur dan ook gewoon een berichtje! :)

Ik waardeer en hou van jullie!

Een dikke knuffel en heel veel liefs
Margriet

  • 06 Oktober 2015 - 21:51

    Petra Van Den Broek:

    hoi lieve Margriet ,wat super dat je je al zo thuis voelt in Amerika. Ik kan me voorstellen dat je zo onder de indruk bent van het onderwijs van Bill en Kris. Maakt Bill elke keer grapjes voor hij onderwijs geeft. Hij heeft zulke goeie. Toen Bill in Nederland was had elk woord zoveel te zeggen en het onderwijs was super. Binnenkort komt Kris hier heen. Ben benieuwd naar zijn onderwijs. fijn dat je een goede plek hebt gevonden om te wonen. Geniet van deze tijd.
    Groetjes van Rien en Petra

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo! Ik ben Margriet Hordijk, ik ben 24 jaar en ik woon nu nog in Harderwijk (Gld). Ik ben afgestudeerd Maatschappelijk Werkster aan de Christelijke Hogeschool Ede.

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 3890

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 16 Mei 2016

American Adventures

Landen bezocht: