REVIVAL - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu REVIVAL - Reisverslag uit Redding, Verenigde Staten van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu

REVIVAL

Door: Margriet Hordijk

Blijf op de hoogte en volg Margriet

27 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Redding

Hoi allemaal,
Daar ben ik weer met een nieuw reisverslag. Er zit gelukkig niet zoveel tijd tussen als de vorige keer. Ik ben blij dat ik jullie weer van alles kan vertellen. Er gebeurt elke dag weer iets nieuws in mijn leven hier in Amerika. Ik verbaas mij er soms over, dat God elke dag spreekt en ons elke dag wil ontmoeten. Wat een genade en wat een wonder!

Vorige week dinsdag ben ik met mijn Revival group naar een ropes course geweest. Ik weet niet of jullie weten wat dit is, dus ik zal het maar even uitleggen. Een ropes course is dat je zowel hoog in de lucht als op de grond met je groep allerlei teambuildingsopdrachten moet doen. Dus bijvoorbeeld over touwen lopen, abseilen van grote hoogte (!) en op de grond geblinddoekt een parcours volgen. Ik weet niet of vele van jullie dit van mij weten maar ik zie vaak erg op tegen actieve dagen zoals dit. Ik merk dat ik het eng vindt, bang wordt en dit soort actieve dingen zoveel mogelijk probeer te ontwijken. Maar dit jaar wilde ik het anders doen. Ik wilde mij niet meer laten leiden door (faal)angst maar ik wilde samen met God het avontuur aangaan. Vlak voordat ik naar Bethel ging sprak God tot mij hij zei: 'Ik wil samen met jou het avontuur aangaan en je laten zien hoe leuk dat kan zijn'. Ik weet nog dat ik dacht, 'Oh nee toch..avontuur, echt?'. De dag van de ropes course sprak God dit opnieuw tot mijn hart en tot zei hij ook 'Je hoeft niet bang te zijn om te vallen, als je valt vang IK je op.'. Dit bemoedigde mij enorm! En nu bijna een week na de ropes course kan ik jullie vertellen dat ik de uitdaging met mijzelf en God aangegaan ben en alles op de course gedaan heb including het abseilen vanaf grote hoogte!! Ik ben enorm trots op mijzelf. Toen ik de course deed merkte ik dat God en mijn team mij steeds bemoedigde. Ik heb die dag echt een doorbraak ervaren in het loslaten van angst en controle en mij gewoon LATEN GAAN. Wat een heerlijk gevoel is dit..

Daarnaast heb ik nog ander GROOT nieuws. En nee ik heb (nog) geen leuke jongen ontmoet! ;) Mijn mission trip is bekend. Van 4 tot 12 april ga ik naar.... L.A. (California). Nu zullen jullie misschien wel denken, dat is niet zo spectaculair. Nou dat is het zeker wel, ik zal jullie uitleggen waarom. Ruim 100 jaar geleden was er een grote revival in LA, ook wel Azuza street genoemd. Bij deze opwekking zijn duizenden mensen tot geloof gekomen en iedereen die naar deze opwekking kwam genas. Mensen met kanker werden genezen, mensen die geen armen of benen hadden gingen naar huis met aangegroeide armen en benen en mensen die bijv. rotte of geen tanden hadden ontvingen een nieuw gebit. Het was op een gegeven moment zelfs zo dat mensen vlammen van vuur uit het gebouw zagen komen waar samenkomsten gehouden werden. De brandweer werd gebeld maar toen de brandweer kwam was er helemaal geen brand. Het vuur van God was zo aanwezig op deze plek dat het leek alsof er brand was. Ik kan nog van veel meer wonderen vertellen die gebeurde tijdens deze opwekking. Maar aan het eind van deze opwekking is er geprofeteerd dat er 100 jaar later opnieuw een opwekking zou plaats vinden in LA nog veel groter dan de vorige. Lou Engle is een man uit Amerika die een gebedsbeweging heeft de Call genaamd, God heeft tot hem gesproken en hem gevraagd om het grootste stadium in LA af te huren om revival meetings te gaan houden en deze revival te hosten in LA. Van deze opwekking gaan wij als Bethel studenten deel uit maken. Zowel 1e als 2e jaars studenten (bijna 2000 studenten) en veel van het (Aanbiddings) team van Betel Church zullen in april naar LA afreizen. Vanuit heel de wereld komen kerk leiders, vrijwilligers en duizenden mensen naar LA omdat wij geloven dat God iets heel bijzonders gaat doen. Ik zie er enorm naar uit! 'The whole school has been called for a time like this'. Ik geloof dat God zich op een bijzondere manier gaan openbaren aan vele mensen, dat vele mensen hem gaan aan nemen als redder en verlosser van hun leven en dat vele innerlijke en uiterlijke genezing zullen ontvangen. Bidden jullie met ons mee?

Zoals ik in mijn vorige blog al vertelde heb ik van maandag tot donderdag les, ik heb van vrijdag t/m zondag heerlijk WEEKEND. De afgelopen weken hadden we veel huiswerk dus een deel van het weekend stond vaak hiervan in het teken. Maar daarnaast probeer ik ook andere leuke dingen te doen. Zo ben ik twee keer naar een Christelijke film geweest. War Room en Woodlawn. Dit zijn echte aanraders! Daarnaast ben ik een aantal weken geleden met een aantal meiden naar een closet sale geweest. Heel veel kleren, tassen en sieraden voor heel weinig geld. A girl's love language. It was so much fun! Daarnaast ga ik regelmatig uiteten, lunchen of ontbijten met vrienden. Heel common hier in Amerika.

Dit was het alweer lieve vrienden en family!
Ik hou van jullie en waardeer jullie allemaal enorm.
Ik vind het heel fijn als jullie mij contacten en vragen hoe het met mij gaat. This makes me feel loved! Ik zal vaak niet meteen reageren maar weet dat ik het enorm waardeer.

Much LOVE.
Margriet


  • 28 Oktober 2015 - 11:21

    Heidi Hordijk:

    Lieve Margriet,

    Wat bijzonder om te horen dat God o.a. abseilen gebruikt om je meer in de vrijheid te zetten. Ik ben zo trots op je. Wat zal je straks in L.A. voor mooie dingen mee gaan maken. We leven helemaal met je mee

    Lieve warme groet,

    mama

  • 22 November 2015 - 21:41

    Annelies Van Der Haar:

    Lieve Margriet,

    Heel leuk om je zo te kunnen volgen. Mooi dat je zo geniet van alles en veel leert.
    Dapper hoor dat je bent gaan abseilen: overwinning!

    Veel liefs, Annelies van der Haar(ook hartelijke groeten van Bram)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo! Ik ben Margriet Hordijk, ik ben 24 jaar en ik woon nu nog in Harderwijk (Gld). Ik ben afgestudeerd Maatschappelijk Werkster aan de Christelijke Hogeschool Ede.

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 3882

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 16 Mei 2016

American Adventures

Landen bezocht: