The adventure begins - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu The adventure begins - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Margriet Hordijk - WaarBenJij.nu

The adventure begins

Door: Margriet Hordijk

Blijf op de hoogte en volg Margriet

13 Augustus 2015 | Nederland, Harderwijk

Lieve Allemaal,

Daar zit ik dan.. thuis achter mijn computer, schrijvend aan mijn eerste blog. Ik weet dat er nog vele zullen volgen. Ik sta op het punt om op een groot Amerikaans avontuur te gaan. Over dertien (!!) dagen zal ik op het vliegtuig stappen en via Frankfurt naar San-Francisco vliegen. Vanaf San-Francisco zal ik door rijden naar Redding California waar een groot avontuur op mij ligt te wachten. Op negen september zal daar The Bethel School of Supernatural Ministry starten. Misschien lees je dit en denk je 'Hè, wacht eens even? Amerika? Jij was toch net afgestudeerd? Hoe kom je daar zo ineens bij?' Laat ik jullie meenemen in een klein stukje van mijn verhaal.

Een aantal maanden geleden toen ik middenin mijn afstuderen zat was ik al bezig met de vraag ' als ik ben afgestudeerd wat ga ik daarna doen?'. Dit vond ik geen gemakkelijk proces, ik twijfelde tussen wat van mij verwacht werd (als je klaar bent met studeren ga je toch gewoon werken) en tussen mijn dromen. Na de middelbare school heb ik ook een Bijbelschool gedaan bij JMeO in Heerde. Dit was een goede ervaring! Ik heb enorm genoten van deze Bijbelschool en God heeft mij enorm veranderd. Na deze Bijbelschool had ik al een verlangen om naar het buitenland te gaan en tijdens de outreach had de zending mijn hart gegrepen. Maar ik besefte mij op een gegeven moment dat ik als negentien jarige vrouw eigenlijk nog zo jong was. Ik had net de middelbare school afgemaakt. Toen heb ik besloten om te gaan studeren. Er was iemand in mijn groep die Maatschappelijk Werk gestudeerd had. Toen ik daar met haar over sprak en hoorde welke vakken er allemaal gegeven werden onstond er enthouiasme in mijn hart. Toen ik thuis kwam van Bijbelschool ben ik naar een open dag geweest en het enthhouiasme voor deze opleiding groeide, ik heb mij al snel daarna opgegeven voor een HBO Maatschappelijk Werk aan de Christelijke Hogeschool Ede. En ik mag met trots zeggen dat ik afgelopen juli mijn diploma in ontvangst heb mogen nemen. Ik ben Maatschappelijk Werkster en daar ben ik trots op!

Maar in de afgelopen vier jaar tijdens mijn opleiding bleef ik het verlangen in mijn hart houden om in het buitenland te wonen, om in de toekomst iets met zending te doen en bovenal om verder en dieper te gaan in mijn relatie met God. Dit was en is een droom. En ik heb besloten om deze droom te volgen. Toen ik ging kijken en na ging denken over opties of scholen waar ik verder kon groeien stuitte ik op Bethel School of Supernatural Ministry (BSSM). Ik ken Bethel Church vooral van hun prachtige muziek maar ik kende BSSM ook omdat een aantal meiden die ik ken daar gestudeerd hebben. Zij kwamen met levensveranderde verhalen terug dus ik wist dat daar bijzondere dingen gebeurde. Ik ben informatie gaan verzamelen over de school en daar werd ik enthouiast van! Met een bonkend maar juichent hard heb ik mij een tijdje later opgegeven voor het eerste jaar van BSSM. Ik heb echt tegen God gezegd 'Heer ik neem deze stap in geloof en als u mij hier wilt hebben dan wordt ik toegelaten'. Het toelatingsproces had namelijk ook nogal wat voeten in de aarde. Een uitgebreid formulier wat ik in moest vullen, 3 mensen die een referentie over mij moesten invullen en uiteindelijk nog een skype gesprek. Maar toen... op 9 juli kreeg ik het verlossende mailtje:We are delighted to inform you that you have been accepted to the Bethel School of Supernatural Ministry for the 2015/2016 school year. Such sweet words!

En nu sta ik op het punt om weg te gaan. Mijn ticket is geboekt en aankomende maandag heb ik een afspraak bij de Amerikaanse Ambassade voor mijn visum. Het is nog even spannend waar ik ga wonen, dat is nog niet helemaal duidelijk. Volgende week zondag heb ik mijn afscheidsfeestje.

Ik kan bijna niet in woorden uitdrukken hoezeer ik uitzie naar dit nieuwe avontuur. Maar ik vindt het ook enorm spannend om alles en iedereen hier in Nederland achter te laten voor negen maanden. But I know it will be worth it in the end. Ik wil deze blog gebruiken om jullie op de hoogte te houden van mijn avonturen in Amerika. Mocht je vragen hebben over wat ik doe mail, app of facebook mij gerust. Elk mailtje, lief appje of facebook berichtje van interesse doet mij enorm goed. Bedankt!

Mijn volgende blog bericht zal ik schrijven vanuit Redding California.

Heel veel liefs,
Margriet

  • 13 Augustus 2015 - 19:56

    Kim:

    Topper ben je!! Geniet van alles wat God op je pad gaat brengen. Gelukkig zien we elkaar de 23e nog

  • 30 September 2015 - 20:56

    Annelies Van Der Haar:

    Hoi Margriet,

    Hoe zijn de eerste weken verlopen? Veel nieuwe dingen, nieuwe mensen, nieuwe omgeving: ik ben benieuwd naar je belevenissen en wens je een mooie, gezegende tijd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Hallo! Ik ben Margriet Hordijk, ik ben 24 jaar en ik woon nu nog in Harderwijk (Gld). Ik ben afgestudeerd Maatschappelijk Werkster aan de Christelijke Hogeschool Ede.

Actief sinds 13 Aug. 2015
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 3888

Voorgaande reizen:

26 Augustus 2015 - 16 Mei 2016

American Adventures

Landen bezocht: